ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΙΤΕΣ

Οι θερμίδες (ενέργεια) που περιέχουν οι τροφές έχουν άμεσο αντίκτυπο στο βάρος του σώματος. Καταναλώνοντας τον ίδιο αριθμό θερμίδων μ’ αυτόν που έχει ανάγκη το σώμα, το βάρος παραμένει σταθερό. Αντίστοιχα, όταν οι προσλαμβανόμενες θερμίδες είναι περισσότερες το βάρος αυξάνεται και όταν είναι λιγότερες μειώνεται.

Τι γίνεται όμως με τον τύπο των θερμίδων;
Έχει σημασία αν προέρχονται από συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά-λίπος, πρωτεΐνες ή υδατάνθρακες.

Υπάρχει άφθονη έρευνα για τις τροφές και τις διατροφικές συνήθειες που προστατεύουν από καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη και άλλες χρόνιες παθήσεις. Φαίνεται ότι πολλά από τα τρόφιμα που βοηθούν στην πρόληψη παθήσεων βοηθούν  επίσης στον έλεγχο του βάρους, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, φρούτα κ.α. Αντιστοίχως, πολλά από τα τρόφιμα που αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, είναι επίσης παράγοντες αύξησης του βάρους. Η καλύτερη συμβουλή για τον έλεγχο του βάρους είναι απλά να τρώμε λιγότερο και να ασκούμαστε περισσότερο. Ωστόσο, οι νέες έρευνες δείχνουν ότι ορισμένες τροφές και τρόποι διατροφής μπορεί να διευκολύνουν στον έλεγχο των θερμίδων. Έχει λοιπόν σημασία η επιλογή του διαιτολογίου και της άσκησης ανά άτομο ή ακόμα και η εφαρμογή ειδικού διαιτολογίου με στόχο την σωστή απώλεια βάρους. Στα ιατρεία CarE MediC, δίνεται έμφαση στην εξατομικευμένη προσπάθεια απώλειας βάρους, ενώ υπάρχει δυνατότητα και ειδικού διαιτολογίου που απαιτεί όμως συχνή ιατρική παρακολούθηση.